David Larsson
Säljsupport, Region väst
”Vi försöker frigöra så mycket tid som möjligt för säljarna.”
– Säljsupporten har tagit över en del av det som försäljningscheferna gjorde förr. Vi jobbar tätt ihop med dem och försöker frigöra så mycket tid för säljarna som möjligt. Det är en del fasta uppgifter som till exempel attestering av krediteringar och fakturapriser, men resten av min arbetstid är väldigt varierad. Mycket problemlösning och interna projekt.Innan jag började på säljsupporten var jag innesäljare i elva år. Insynen i deras arbete är en stor fördel att ha nu. Jag supportar våra säljare med allt möjligt. Ofta kommer de till mig med ett problem och undrar hur de ska lösa det. Antingen kan jag ta fram en lösning tillsammans med säljaren, eller så kan jag peka dem i rätt riktning, mot någon annan som kan hjälpa dem. Jag lär mig otroligt mycket, frågeställningarna är många och varierade. På det viset blir vi med tiden experter.
Jag hjälper även kunder, för det mesta gäller det hjälp med webbutiken, allt från inloggning till hur kunden ska beställa. När jag var innesäljare var kontakten med kunden mer traditionellt säljare–kund, nu känns de mer som kollegor. De hör av sig med problem som de behöver hjälp med och när jag kan lösa det åt dem så blir de väldigt glada. Att kunna förenkla kundernas vardagdag är en stor drivkraft för mig. Sen är variationen helt otrolig, jag får insikt i allt som händer.